Direktlänk till inlägg 8 oktober 2007

valprapport

Av jenny - 8 oktober 2007 21:47

En snabb valprapport


Spot..numera Mini..är hemma!
Maja har skött sig fenomenalt och vi har introducerat valpen lite mjukt.
Just nu leker dom lite faktiskt.*gullegull*
Viktigt för mig att båda får egen tid plus att valpen ska präglas på mig och inte på maja....samt att majsan känner sig som vanligt....
Minisnorpens första dag utanför kelliegården spenderades på mitt jobb.
Jag vet inte vad Cima & Stef gjort... men valpen har varken kissat eller bajsat inne ÖVERHUVUDTAGET:-) När hon vill något (av dom) piper hon på ett visst sätt och bums är vi ute och hon gör sina behov!!! UNDERBART!!!
Sovit och ätit i sin bur och hon stannar där även frivilligt.
Hon är sååå duktig! Sovit fint och väckt mig när hon varit nödig:-)

Mini är lyhörd, testar saker några gånger om och om igen=me like , självständig (ingen vekling direkt)och MYCKET nyfiken på den nya världen...=me like.. Osså är hon givetvis söt och rar samt världens sötaste minisnorp..hehe där kom den!


Det är full rulle på jobbet och alla är numera tant sandra, farbror dimitro osv osv...blev erbjuden heltidstjänst idag också. Men vi får se...
Här ligger hon under pärmbordet i sitt lilla "hus" och gnager ben...hon springer med full fart in på kontoret...whooiiihiiii

 



Världens bästa Jess följde med till skåne och jag är innerligt tacksam!
Vi både åt gott och skrattade gott;-)

Eller vad sägs om TOPS? omvänt SPOT...*asg*


Tack Cima och Stef och naturligtvis lilla Honey (som gjort ett sånt bra jobb)för en underbar liten Mini...*kram*

En glad och nöjd Jenny


 
 
Nikki

Nikki

9 oktober 2007 10:53

Lycka till med lilla Spot "Mini" Hoppas allt går bra med henne. Hon, ja alla valparna, är verkligen ljuvlig!
Ha de gott.
Nikki och halvbror Kelliegårdens Mex

http://www.nikki.nirogardenskennel.se

 
Ingen bild

Jessica

9 oktober 2007 15:18

underbart att allt går så bra!! Nu vill jag ännu mer ha min valp men hon vägrar ju liksom löpa...

 
Ingen bild

Liza

9 oktober 2007 18:43

Åh, vad roligt med en liten sötnos (även om jag tycker att valpar är som bäst när de börjar komma ur valp-stadiet)!

Så den lilla heter alltså Mini nu. Ingen spot?

ta hand om dig och de två m-arna

 
Ingen bild

jenny

9 oktober 2007 21:35

Nikki-
Tack så mycket:-)
Det blir nog bra- hon är helkul verkligen!
Mini skickar hälsningar till halvstorebor:-)

Liza- jo hon heter spot i stamtavlan...men kallas mini till vardags;-)

Jess- ja nu får angie sluta äta och rota runt o börja löpa.....istället;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jenny - 16 september 2009 14:18

Test test

Av jenny - 16 oktober 2008 12:51

http://www.blogtown.se/blog.php?id=jennysblogg    

Av jenny - 5 oktober 2008 21:33

Vänligen skåda SKODA min egna fina lilla Felicia!     Är såååå glad och jag hoppas vi kommer rulla många många mil tillsammans:-)     Stort Grattis till Sven och med fine Roy som idag blev Svenska mästare i Fårvallning 2008. Härligt!   Nu ska jag so...

Av jenny - 5 oktober 2008 16:15

Sven och roy ligger just nu i ledningen med två hundar kvar att tävla!   Hoppas hoppas!!!!!!!!!!!!!!!!   :-)  ...

Av jenny - 2 oktober 2008 12:39

Eftersom jag bestämde mig igår för att sluta vara sjuk och sluta äta starka smärtstillande så gick jag upp tidigt idag och åkte och tittade på en bil;-)   En Skoda felicia, 1,6-99. Fin motor och den hade varit ett kap om inte något orsakat att dörrar...

Ovido - Quiz & Flashcards