Direktlänk till inlägg 5 juni 2007

underbara hund...

Av jenny - 5 juni 2007 20:43


Vi har tjyvtävlat....ingen hemma eller vänner (normala då) visste nåt...:-)


Idag skulle vi testa tandvisning officiellt och det gick jättebra, 9,5 fick vi!
Toppen!
Vi skulle starta som nr 2 och oturligt nog börjar So-su bk skottträna två minuter innan vi skulle in.....:-(
Så det var bara att gå därfrån och direkt till agilityplan. Det brukar släppa när man ser en tunnel och heter Maja men allt var läskigt, inte ens tunnel gick och då är det galet.

Efter en stund gick vi ner igen eftersom vi skulle få prova igen och starta sist, snäll domare, men det gick inte heller så bra. Men vi körde hela programmet.

Inga nollor tror jag men en mycket loj hund som inte var kontaktbar där det behövdes.

Kanske kan tyckas dumt att tävla med en rädd hund men någonstans måste jag visa för henne att man måste komma över sina rädslor och att livet går vidare. Det gör jag INTE genom att stoppa undan henne...

Jag valde istället att visa henne att allt var okej genom att stötta henne genom momenten med ett leende och en vänlig ton.
Det kändes jättebra och såhär i efterhand sitter hon och tittar på mig med dom där snälla bruna ögonen som säger "jag älskar dig sååå matte" och den känslan är ovärderlig, oavsett hur det gick eller inte. Vi tog oss igenom svårigheterna som ett team!

Och är det inte det hundträning handlar om i slutändan, att vara ett team...?


/en väldigt nöjd Jenny med en maja som nu glömt allt och mest suktar efter kasslern på bordet *kom igen, langa hit en snåljåp*




 
 
Ingen bild

Mickan

5 juni 2007 21:34

Snyggt med tandvisningen!! Synd med skotten... Trist att du är så sjuk hela tiden... :( Hoppas du kryar dig snart!
*Kram* Mickan

 
Ingen bild

jag

5 juni 2007 23:48

Tack och tack för kramen skickar genast en tillbax:-)
KLart du ska med på VM!!! Kom igen!!!
Jag sparar redan nu..behöver inte bli så dyrt:-)

 
Ingen bild

Jessica

6 juni 2007 06:58

Grattis!! Ett andra pris under de omständigheterna är ju kanon!! Jag stannar i Sverige i år så jag vill ha min plats till VM!!

 
Ingen bild

jag

6 juni 2007 12:16

ÅÅÅÅH vad glad jag blir!!!!
Du har en GIVEN plats i både bil och stuga:-)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jenny - 16 september 2009 14:18

Test test

Av jenny - 16 oktober 2008 12:51

http://www.blogtown.se/blog.php?id=jennysblogg    

Av jenny - 5 oktober 2008 21:33

Vänligen skåda SKODA min egna fina lilla Felicia!     Är såååå glad och jag hoppas vi kommer rulla många många mil tillsammans:-)     Stort Grattis till Sven och med fine Roy som idag blev Svenska mästare i Fårvallning 2008. Härligt!   Nu ska jag so...

Av jenny - 5 oktober 2008 16:15

Sven och roy ligger just nu i ledningen med två hundar kvar att tävla!   Hoppas hoppas!!!!!!!!!!!!!!!!   :-)  ...

Av jenny - 2 oktober 2008 12:39

Eftersom jag bestämde mig igår för att sluta vara sjuk och sluta äta starka smärtstillande så gick jag upp tidigt idag och åkte och tittade på en bil;-)   En Skoda felicia, 1,6-99. Fin motor och den hade varit ett kap om inte något orsakat att dörrar...

Ovido - Quiz & Flashcards